tiistai 8. tammikuuta 2013

ANTTILASSA OSATAAN!


Haluaisin jakaa kanssanne tämänpäiväisen kokemukseni erittäin hyvästä asiakaspalvelusta Anttilan tavaratalossa:

Olin tilannut jo reilu viikko ennen joulua Laurille lahjaksi NetAnttilasta Casion kultaisen kellon. Toimitusajaksi sanottiin 6-7 arkipäivää ja olin kovasti toiveikas, että kello kerkeäisi jouluksi kotiin ja paketoitavaksi. No, kelloa ei kuulunut ja joulun vietolta ja reissailuilta en sen lähetystä pahemmin kerennyt seuraamaan. Ennen uutta vuotta kävin Oulun Anttilassa kysymässä, missä tuote viipyy ja he ihmettelivät, kun eivät nähneet enää mitään avoinna olevaa kellotilausta asiakastiedoissani. Käskivät soittaa NetAnttilaan ja kysyä sieltä, kun kuitenkin niillä on siellä ihan omat järjestelmänsä, mihin Anttilan tavarataloista ei pääse käsiksi. 

Uuden vuoden jälkeen soitin sitten NetAnttilan asiakaspalveluun ja kyselin että missäs se kello viipyy, kun kolme viikkoa sitten oli tehty tilaus ja poikakaveri edelleen ilman joululahjaa.. mikä tuntui musta sinänsä aika nololta. Ja harmitti kun itse sai kivan paketin jouluna mutta ei ollu toiselle antaa mitään. Tänä vuonna kyllä ostettiin Laurin kanssa toisillemme toistemme toivomat lahjat ja yhdessä käytiinkin ostoksilla, että siinä mielessä Lauri on ollut kyllä ajan tasalla että kellon on saamassa, mutta että se vaan jumittaa jossain matkan varrella, missä lie. No anycase, asiakaspalvelija siinä hetken tutkiskeltuaan tilannetta totesi että Posti on hukannut paketin, että se todennäköisesti istuu Oulun postitoimipisteessä jossain hyllyn päällä ja on jäänyt kuljetusauton kyydistä!! Oli just niinku semmonen fiilis, että jesss, mullehan tää just pitiki tapahtua, kelleppä muullekaan.

Vaikka Itellan virheeksi se asiakaspalvelija sitä kämmiä väitti, niin kyllä mää sitä NetAntilankin tätiä siinä aika rankasti kovistelin että tajuavat millasen harmin ovat aiheuttaneet, kun tärkeä ihminen ei ollut saanut joululahjaansa vieläkään ja kehotin heitä toimimaan ripeästi, jotta asia saadaan korjattua. Moni saattais sanoa että oon hankala asiakas, mutta no, omasta mielestäni oon vaan jossain määrin "vaativa" ja kuluttajan oikeudet tunteva 8) 

Seuraavana päivänä tilaus oli heti noudettavissa Anttilasta ja minulle soitettiin tästä henkilökohtaisesti. Sekä NetAnttilan asiakaspalvelu että tavaratalon asiakaspalvelu hoiti informoimisen hyvin. Tänään sitten hain sen paketin ja mies kassalla olikin heti tietoinen asiastani. Siinä vielä tokaisin että: "Noo, nyt on mies kotona varmaan ilonen kun saa raukka viimein kovasti odottamansa joululahjan. Vaikka harmi juttuhan tämä oli." Myyjä siinä sitten vastasikin että "No juuri siksi olemmekin sinua ja lahjan saajaa halunneet muistaa tällaisella paketilla ja pahoitella virhettä." Mää menin aivan punaseksi ku se myyjä ojensi mulle käteen niiiiin söpösti pakatun kantokassin missä oli oikein lappu niitattu eteen että "hyvityspussukka Iinalle" :D Ja näin, että se pursusi kaikenlaisia kivoja juttuja! 

Häkeltyneenä sanoin miehelle että paljon oon saanut kyllä viime aikoina huonoa palvelua Oulun Anttilassa mutta nyt kelepaa tulla kyllä ostoksille uudestaankin ja NetAnttilastakin uskaltaa tilata ja mielellään tilaakin, kun näin loistavasti asia hyvitetään asiakkaalle! Eipä siinä voinu ku älytön virne naamalla lähteä autolle, minne päästyäni tongin koko paketin yhtä onnessaan ku pikkulapset jouluaattona, repiessään paketteja suu vaahossa ja silmät kiiluen. 


DSCN6338DSCN6344


Tämmöstä kaikkea sieltä sitten löytyi! Siis IHAN VAIKKA MITÄ!

DSCN6345DSCN6355

 Ihan vaan ton tavaramäärän takia on AIVAN PAKKO luetella tähän kaikki mitä siellä oli :D

Maxfactorin kynsilakkaa
Max Factor luomiväri
Max Factor ripsiväri
Olay päivävoide
Max Facor kajaali
Loreal Bronzer
2 Nivean päivävoidetta
nivean rantapallo
Garnierin After Sun voide
TreSemmeen hiuslakka
Lorealin hiuslakka
Lorealin kajaali
kaksi meikkipussia
ripsentaivuttimet
Aussien hiusnaamia
Axen bodyspray

Että näin!! Siinä mallia kaikille yrityksille ja myyntiorganisaatioille miten asiakkan pettymykset käsitellään! Ennoo kyllä vastaavaan törmänny:) Tosi mukava juttu, ja laurikin sai itselleen Axen :D Onko teillä vastaavia kokemuksia?

-Iina-


13 kommenttia :

  1. Ihanasti osasi Anttila yllättää! Liian usein saa huonoa palvelua ja sitten ei edes pahoitella :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä.. Pitää muistaa asiakkaana usein vaatia niitä korvauksia ja se on kyllä inhottavaa.

      Poista
  2. Olipa mukava ylläri ja hyvin hoidettu hyvitys :)

    VastaaPoista
  3. Ompa mukava, että ne osas pahoitella tuota kämmiä nuin! :) Vaikka varmasti on ärsyttäny, niin nyt varppina on hyvä mieli! :)

    VastaaPoista
  4. Voisitko tehä postauksen sun meikeistä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin toki:) laitampas korvan taakse

      Poista
  5. H&M vois ottaa vähän mallia, vaikka se tuskin noin suurelle yritykselle ois mahollista... :-D tulis tappiota pikkasen enemmän

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, totta. Mutta nämäki tuotteet on Anttilalle ollu semmosia kaupanpäällisiä kaikki, joten periaatteessa hekään eivät "tappiota" tässä tehneet rahallisesti:)

      Poista
  6. Tuommoset on kyllä aivan älyttömän huippuja juttuja ja pelastaa päivän ku päivän! Ja mitä kaikkea ihanaa tuolla on vielä, voi että..

    ps. Hirmu kiva blogi sulla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sohvi! Kyllä lämmitti tuo pussukka mieltä:)

      Poista
  7. Ihanasti toimittu Anttilalta!

    Itse saanut pariltakin lafkalta samankaltaista palvelua. Yhdeltä vaateketjulta tilasin netistä neuleen ja toimitus kesti sen ikuisuuden ja pelkäsin jo, että tässä nyt jotain kusetuksen makua, mutta kun laitoin oikein itkuisen sähköpostin niin johan alkoi tapahtua! Kahden päivän päästä paketti oli toimitettu kotiovelle ja mukana oli 50e lahjakortti vaateketjun nettikauppaan (neuleen arvo postikuluineen oli 80e). Tämän jälkeen toimitus myös toiminut todella hyvin :)

    Samoin yhdelta meikkifirmalta ei kallis ripsari tullut, mutta kun yhteyttä otin niin muutaman päivän päästä sain postista noutaa paketin, jossa ripsarin lisäksi paria erilaista kasvorasvaa, poskipunaa ja huulipunaa.

    Molempina kertoina vielä muistanut laittaa perään kiitos-sähköpostin moisesta kohtelusta. Samoin reklamaatioihin firmat ovat vastanneet avokätisesti ja maksavana asiakkaana sitä pitää ja kannattaakin olla vaativa asiakas. Kunhan muistaa kuitenkin käytöstavat ;)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...